Politica de Confidentialitate 

  1. Home
  2. Politica de Confidentialitate 
Filter

Protejarea confidențialității și a informațiilor personale este foarte importantă pentru noi. Procesăm și protejăm datele cu caracter personal pe care ni le furnizați în conformitate cu legislația aplicabilă, în special Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) și Legea nr. 190/2018 privind protecția datelor cu caracter personal. În textul de mai jos veți găsi informații despre ce date personale prelucrăm, în ce scop și care sunt drepturile dumneavoastră.

1. Concepte de baza

Iată termenii de bază pe care îi folosim în această politică de confidențialitate: 

Informațiile personale este orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă, de ex. numele, prenumele, adresa de e-mail, adresa IP, comportamentul utilizatorului etc. 

Datele anonimizate sunt informații care sunt înregistrate în așa fel încât să nu reprezinte sau să se refere la o persoană fizică identificabilă individual. 

Persoana în cauză este orice persoană fizică ale cărei date personale le prelucrăm, în special clientul și profesionistul. 

Această politică de confidențialitate face parte integrantă din Termenii de utilizare și este acoperită în mod adecvat de prevederile sale. Acest principiu de protecție a datelor cu caracter personal este considerat a fi îndeplinirea obligației de informare a operatorului în legătură cu persoanele în cauză în sensul art. 13 GDPR.

2. Datele cu caracter personal, scopul și baza legală a prelucrării acestora 

Pe lângă datele personale pe care ni le furnizați, precum majoritatea site-urilor web standard, obținem și mai multe informații de la utilizatorii sau vizitatorii platformei noastre, care sunt înregistrați automat, folosind diverse instrumente analitice, cum ar fi cookie-uri.

2.1 Date tehnice

În timpul navigării periodice pe platforma noastră, adică dacă nu vă înregistrați sau nu ne furnizați altfel date cu caracter personal, obținem doar datele tehnice furnizate de motorul dumneavoastră de căutare serverului nostru. Aceste date includ în special: tipul și modelul echipamentului utilizat, adresa IP, tipul, versiunea și limba sistemului de operare, data și ora ultimei autentificări, identificator unic de dispozitiv. Aceste date sunt necesare din punct de vedere tehnic pentru a putea afișa informațiile de pe platformă și a le asigura stabilitatea și securitatea. Baza legală a prelucrării este, prin urmare, interesul nostru legitim (articolul 6 alineatul (1) litera (f) din GDPR). 

2.2 Utilizarea serviciilor 

Date furnizate de dumneavoastră 

Pentru a utiliza serviciile noastre, trebuie să vă înregistrați. La înregistrare, avem nevoie în special de următoarele informații: 

  • datele de identificare (nume, prenume), 
  • detalii de contact (număr de telefon, adresă de e-mail), 
  • locația în care solicitați sau oferiți servicii, 
  • date de acces la cont (parolă). 

Pe baza înregistrării dumneavoastră, vă vom crea un cont pe platformă. 

Contul clientului conține în special următoarele date: nume, prenume, număr de telefon, adresă de contact, întrebări introduse pe platformă, evaluări de la profesioniști. 

Contul profesionistului conține în special următoarele informații: numele, prenumele, numărul de telefon, adresa de contact, site-ul web, expertiza (categoriile selectate), experiența, evaluările utilizatorilor, descrierea profesionistului. 

Atât contul clientului, cât și contul profesionistului publicat pe platformă conțin doar date anonimizate. Contul complet (non-anonim) al clientului sau al profesionistului va fi afișat și, astfel, datele de contact ale clientului vor fi furnizate profesionistului sau invers, numai în cazul stabilirii contactului dintre client și profesionist pe baza unei cereri specifice. 

Ca parte a serviciilor noastre de pe platformă, este posibil să obținem de la dumneavoastră informații suplimentare care ar putea avea natura informațiilor personale, cum ar fi: 

  • datele conținute în cererile dumneavoastră, 
  • ofertele și condițiile conexe de servicii (texte, fotografii, documente etc.), 
  • informații de plată (numai pentru profesioniști). 

Procesăm toate datele de mai sus în primul rând în scopul furnizării serviciului în sine sub forma unei piețe virtuale pe platformă si pentru organizarea contactului între client și profesionist, care include în special: crearea, întreținerea și administrarea unui cont pe platformă, întrebări ale clienților, răspuns la întrebările clienților de la profesioniști, algoritm de potrivire – selectarea profesioniștilor potriviți pentru cererea clienților, organizarea contactului cu clientul de către un profesionist selectat, comunicare între client și profesionist (chat), achiziționarea și analiza recenziilor clienților și profesioniștilor. 

Baza legală pentru prelucrarea acestor date cu caracter personal este executarea contractului și măsurile precontractuale la cererea persoanei vizate (articolul 6 alineatul (1) litera (b) din GDPR). 

Furnizarea datelor de mai sus este necesară pentru furnizarea integrală a serviciilor pe platformă (obligație contractuală). Chiar și fără înregistrare, puteți vizualiza informațiile de pe platformă, dar nu puteți utiliza serviciile pe care le oferim, în special, nu puteți face o cerere, nu puteți răspunde la o solicitare sau nu puteți comunica cu alți utilizatori de pe platformă. 

Date din alte baze de date 

Pentru a verifica existența și situația financiară a profesioniștilor (date înregistrate, afaceri, îndatorare, etc.), obținem și date despre profesioniști din registre, liste și înregistrări disponibile publicului (de exemplu, registrul comerțului etc.). 

Baza legală pentru o astfel de prelucrare a datelor cu caracter personal este interesul nostru legitim de a media contactul clientului cu un profesionist real și stabil financiar. 

Utilizatorii de chat pe platformă 

Considerăm că, conținutul comunicării dintre client și profesionist sub formă de chat pe platformă este confidențial și nu controlăm acest conținut decât dacă este necesar pentru a dovedi, afirma sau apăra revendicările legale, a preveni, detecta, investiga și urmări acțiuni ilegale, îndeplini obligațiile legale sau dacă ne este solicitat în mod expres de către client sau profesionistul la care se referă comunicarea. 

Selecția de profesioniști 

Pentru a selecta profesioniștii adecvați pentru cererea clienților, luăm decizii pe baza prelucrării automate a datelor personale ale profesioniștilor, inclusiv profilarea. La luarea unor astfel de decizii, ne bazam în primul rând pe preferințele clientului și ale profesionistului, luând în considerare locația acestora, ratingul, preferințele categoriei, preferințele caracteristicilor, numărul de proiecte derulate și o serie de alți factori care se schimbă în timp. Consecința unei astfel de decizii este fie medierea contactului cu clientul cu posibilitatea ulterioară de a încheia un contract cu clientul, fie eliminarea unui profesionist de pe lista candidaților pentru cererea clienților. Luăm o decizie automatizată pe baza art. 22 alin. 2 scrisori a) GDPR, adică pe motiv că este necesar pentru încheierea și executarea contractului. 

2.3 Îmbunătățirea platformei și a serviciilor 

Avem un interes legitim (baza legală în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (f) din GDPR) în îmbunătățirea platformei, în special în îmbunătățirea designului și optimizarea conținutului și funcțiilor sale, precum și în îmbunătățirea serviciilor furnizate prin intermediul acesteia. Prin urmare, folosim datele personale în următoarele scopuri: 

  • monitorizarea, analiza și evaluarea utilizării platformei, pagini individuale, subpagini și funcționalitatea acestora,
  • notificarea modificărilor pe platformă și actualizări ale condițiilor de utilizare a acestora, prin trimiterea notificărilor în cont sau la adresa de e-mail, 
  • analiza evaluărilor clienților și profesioniștilor și monitorizarea continuă a calității serviciilor mediate prin intermediul platformei, 
  • rezolvarea problemelor legate de calitatea serviciilor și luarea de măsuri de remediere, 
  • monitorizarea și analiza comentariilor și feedback-ului de la utilizatorii platformei, sondaje aleatorii și evaluări ale platformei care sunt afișate utilizatorilor selectați. 

2.4 Protecția drepturilor 

De asemenea, folosim datele personale în următoarele scopuri: 

  • controlul respectării condițiilor de utilizare a platformei și detectarea încălcărilor acestora, 
  • dovedirea, afirmarea sau apărarea revendicărilor noastre legale, inclusiv utilizarea în orice proceduri legale (de exemplu, în cazul neexecutării obligațiilor contractuale),
  • detectarea, prevenirea sau soluționarea fraudei și a oricărei alte activități ilegale pe platformă, inclusiv utilizarea în scopuri de anchetă și urmărire penală de către autoritățile competente. 

Baza legală pentru o astfel de prelucrare a datelor cu caracter personal este interesul nostru legitim pentru protecția platformei și a utilizatorilor acesteia, precum și protecția și exercitarea drepturilor noastre (articolul 6 (1) (f) din GDPR). 

2.5 Marketing 

Publicitate pe platformă 

Deoarece avem un interes legitim să afișăm reclame relevante, interesante și potrivite pentru dumneavoastră, folosim informațiile în următoarele scopuri: 

  • monitorizarea, analiza și evaluarea activității în timpul utilizării platformei, 
  • segmentarea utilizatorilor platformei, 
  • afișarea anumitor categorii de interogări pe baza activității dumneavoastră,
  • afișarea de publicitate direcționată, oferte și alte comunicări de marketing pe platformă pe baza activității dumneavoastră,
  • măsurarea și evaluarea eficienței publicității. 

Folosim diverse instrumente de analiză, predicție și segmentare, de la terțe părți dezvoltate și pe plan intern, pentru a monitoriza, analiza și evalua activitatea dumneavoastră pe platformă. Aceste instrumente ne permit să monitorizăm interacțiunea cu platforma și, pe baza acestora, să luăm măsuri pentru ca platforma și serviciile noastre să fie și mai eficiente pentru dumneavoastră. 

Baza legală pentru o astfel de prelucrare a datelor cu caracter personal este interesul nostru legitim de a oferi clienților oferte individualizate de produse și servicii și, prin urmare, de a îmbunătăți serviciile noastre în ansamblu (articolul 6 alineatul (1) litera (f) din GDPR). 

Buletin informativ 

Trimitem oferte publicitare și anunțuri comerciale (newsletter) numai destinatarilor care sau abonat la acesta. Dacă sunteți interesat să vă abonați la newsletter-ul nostru, trebuie să vă dați consimțământul (baza legală este consimțământul persoanei în cauză în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR). Trebuie să introduceți adresa de e-mail atunci când vă abonați la newsletter. Abonându-vă la newsletter, sunteți de acord cu prelucrarea adresei de e-mail în scopuri de marketing, pentru oferirea de produse și servicii, trimiterea de informații comerciale etc. Furnizarea de date cu caracter personal este voluntară. Vă puteți revoca abonamentul la newsletter în orice moment, trimițând un e-mail la gdpr@mesterulcasei.ro sau apăsând click pe linkul de la sfârșitul fiecărui e-mail pe care vi-l trimitem în legătură cu buletinul informativ. 

2.6 Îndeplinirea obligațiilor legale 

De asemenea, vom prelucra datele personale într-o măsură limitată în scopul îndeplinirii obligațiilor de facturare, administrative și de altă natură în conformitate cu reglementările legale relevante privind contabilitatea. 

Baza legală pentru prelucrarea datelor personale este, prin urmare, îndeplinirea obligațiilor legale ale operatorului (articolul 6 alineatul (1) litera (c) din GDPR). Furnizarea de date cu caracter personal este o obligație legală în acest caz, iar nerecuperarea acestora ar duce la imposibilitatea îndeplinirii contractului cu utilizatorul și încetarea furnizării de servicii pe platformă. 

2.7 Formular de contact, linie client, chat online 

Dacă ne contactați prin formularul nostru de contact sau prin chat online pe platforma noastră sau pe linia noastră de clienți sau prin intermediul rețelelor de socializare, vom folosi datele personale furnizate pentru a primi și procesa întrebarea, cererea sau altă întrebare. Baza legală pentru prelucrarea datelor personale este interesul nostru legitim (articolul 6 alineatul (1) litera (f) din GDPR). Nu furnizăm datele cu caracter personal furnizate în acest mod altor persoane și le prelucrăm numai pentru timpul strict necesar procesării întrebării dumneavoastră.

3. Furnizarea de date cu caracter personal 

3.1 Intermediari 

Prelucrăm datele cu caracter personal în scopurile menționate mai sus prin terțe părți, care asigură îndeplinirea anumitor obligații contractuale și/sau legale, precum și furnizarea anumitor servicii pe platformă, și anume: servicii de comunicare de marketing, de ex. trimiterea de e-mail-uri, servicii tehnologice și analitice, de ex. monitorizarea și analiza activității utilizatorilor pe platformă, afișarea publicității direcționate pe platformă, sprijin și dezvoltare IT, de ex. lucrători în dezvoltare, administrator de sistem. Aceste persoane vor avea acces la datele cu caracter personal necesare pentru realizarea acestor activități, dar nu le pot utiliza în niciun alt scop și sunt obligați să prelucreze aceste date cu caracter personal în conformitate cu legislația aplicabilă. 

3.2 Alți beneficiari 

Autoritati publice 

Furnizăm datele dumneavoastră cu caracter personal autorităților de stat și altor autorități publice sau instituțiilor publice, pentru a ne îndeplini obligația legală si în măsura permisă de legea aplicabilă, ca acestea să dovedească, să afirme sau să apere pretenții legale și pentru prevenirea, detectarea, investigarea și urmărirea penală a încălcărilor.

4. Păstrarea datelor

Stocăm datele cu caracter personal pentru diferite perioade de timp, în funcție de scopul și baza legală a prelucrării. 

Utilizarea platformei și a serviciilor noastre 

Păstrăm informațiile personale pe care furnizațe în timpul înregistrării pe durata contului dumneavoastră pe platformă. Puteți termina prelucrarea acestor date personale în orice moment prin trimiterea unei solicitări de anulare a contului dumneavoastră pe platformă; acest lucru va avea ca rezultat ștergerea, anonimizarea datelor dumneavoastră personale și rezilierea relației noastre contractuale. Baza legală pentru stocarea datelor cu caracter personal în scopurile de mai sus este interesul nostru legitim de a proteja platforma, precum și utilizatorii acesteia (clienți și profesioniști). 

Îndeplinirea obligațiilor legale 

Stocăm date cu caracter personal, a căror prelucrare este necesară pentru îndeplinirea obligațiilor noastre legale, pentru perioada specificată de reglementările legale relevante (de exemplu, documente contabile de 10 ani conform Legii nr. 431/2002 Col. Privind contabilitatea). 

Consimțământul, condițiile de retragere a consimțământului 

Păstrăm datele cu caracter personal, a căror prelucrare se bazează pe consimțământul dumneavoastră, pe durata consimțământului dat. Dacă doriți ca această procesare să fie finalizată, vă puteți retrage consimțământul în orice moment, trimițând un e-mail la gdpr@mesterulcasei.ro. De asemenea, puteți revoca consimțământul acordat în scopuri de marketing apăsând click pe linkul corespunzător din fiecare buletin informativ prin e-mail. În cazul retragerii consimțământului, vom încheia imediat prelucrarea datelor cu caracter personal relevante și le vom șterge, cu excepția cazului în care există un alt temei legal pentru prelucrarea ulterioară a acestora. 

Interes legitim 

Datele cu caracter personal, a căror prelucrare este necesară în scopul intereselor noastre legitime, le prelucrăm și le stocăm pe durata interesului legitim sau până la depunerea unei obiecții în conformitate cu punctul 5.6 de mai jos.

5. Drepturile persoanei în cauză

Aveți drepturile de mai jos cu privire la informațiile personale pe care le prelucrăm despre dumneavoastră. Puteți exercita aceste drepturi trimitând o cerere la adresa de e-mail gdpr@mesterulcasei.ro.

5.1 Dreptul de acces la date 

Aveți dreptul în orice moment să solicitați confirmarea dacă prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal și, dacă da, aveți dreptul de a accesa aceste date (o copie a datelor cu caracter personal) și informații cu privire la condițiile de prelucrare a acestora. 

5.2 Dreptul la corectarea și completarea datelor 

În cazul datelor incorecte sau incomplete, aveți dreptul de a solicita corectarea sau completarea acestora. De asemenea, vă puteți actualiza informațiile pe care le-ați introdus în timpul înregistrării direct în secțiunea „Schimbarea profilului” din contul dumneavoastră. Dacă aveți probleme la actualizarea informațiilor, vă rugăm să ne contactați. Vă rugăm să rețineți că datele personale pe care ni le furnizați trebuie să fie corecte, exacte și actualizate și sunteți obligat să ne anunțați orice modificare. Orice daună cauzată din cauza furnizării de informații incorecte, inexacte sau incomplete va fi responsabilitatea dumneavoastră exclusivă. 

5.3 Dreptul la ștergerea datelor

Cu excepția cazului de revocare a consimțământului în conformitate cu punctul 4 de mai sus, puteți obține ștergerea datelor dumneavoastră dacă unul dintre următoarele motive este îndeplinit: 

  • datele personale nu mai sunt necesare în scopurile de mai sus, 
  • vă opuneți prelucrării datelor cu caracter personal care se efectuează pe o bază legală de interes legitim și nu există motive legitime pentru prelucrare, 
  • datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal,
  • datele cu caracter personal trebuie șterse pentru a respecta o obligație legală, cu excepția cazului în care este necesară prelucrarea pentru stabilirea, exercitarea sau apărarea revendicărilor legale. 

5.4 Dreptul de a restricționa prelucrarea

În plus, puteți solicita o restricție privind prelucrarea datelor cu caracter personal dacă: 

  • contestați acuratețea acestora, 
  • au fost prelucrate ilegal,
  • nu mai avem nevoie de acestea în scopurile de mai sus, dar aveți nevoie de ele pentru a dovedi, a afirma sau a apăra revendicările legale, 
  • vă opuneți prelucrării datelor cu caracter personal, care se efectuează pe baza legală a unui interes legitim, în timpul verificării dacă există un motiv legitim pentru prelucrarea lor ulterioară. 

5.5 Dreptul la portabilitatea datelor

Puteți obține datele dumneavoastră, pe care ni le-ați furnizat în scopul executării contractului sau pe baza consimțământului și pe care le prelucrăm prin mijloace automate, într-un format structurat, utilizat în mod obișnuit și care poate fi citit de mașină sau le puteți transfera direct unui alt operator, dacă este posibil din punct de vedere tehnic.

5.6 Dreptul de a obiecta 

Vă puteți opune, din motive legate de situația dumneavoastră specifică, prelucrării datelor cu caracter personal efectuate pe baza legală de interes legitim. În cazul unei astfel de obiecții, vom opri prelucrarea datelor dumneavoastră personale cu excepția cazului în care sunt prezentate motivele legitime necesare pentru prelucrarea ulterioară a acestora sau motivele pentru dovedirea, afirmarea sau apărarea revendicărilor legale. De asemenea, vă puteți opune prelucrării datelor cu caracter personal în scopuri de marketing direct. În cazul unei astfel de obiecții, vom opri prelucrarea datelor cu caracter personal relevante pentru astfel de scopuri. 

5.7 Dreptul la o explicație și la contestarea unei decizii automatizate 

Dacă sunteți un profesionist – persoană fizică și v-am respins oferta de solicitare a clienților, aveți dreptul să primiți o explicație pentru acest refuz dacă a fost luată o decizie exclusiv asupra prelucrării automate a datelor cu caracter personal și are efecte juridice care vă afectează semnificativ. Aveți dreptul de a vă exprima opinia cu privire la o decizie dată și ulterior (dacă este necesar) dreptul de a contesta o decizie individuală automatizată și, dacă este necesar, de a solicita intervenția umană din partea noastră. 

5.8 Dreptul de a depune o reclamație 

Dacă credeți că am încălcat legile privind confidențialitatea, puteți depune o reclamație la autoritatea de supraveghere.

6. Securitatea datelor cu caracter personal 

Pentru a vă proteja datele personale de acces sau manipulare neautorizată, am luat măsurile tehnice și organizatorice necesare în conformitate cu art. 32 GDPR. Aceste măsuri includ securitatea software și hardware necesară, în special protecția prin parolă, firewall-uri, antivirusuri, testarea și detectarea posibilității de încălcare a sistemului nostru, controlul accesului pentru angajații noștri etc. Aceste măsuri de securitate sunt adaptate în mod regulat și optimizate continuu pentru a ține pasul cu ultimele evoluții tehnologice. 

Vă rugăm să rețineți, totuși, că platforma noastră poate conține linkuri către site-uri web operate de terți. Nu suntem responsabili pentru informațiile de pe acest site și nici pentru serviciile sau produsele pe care le oferă. Utilizarea acestui site web, inclusiv furnizarea de date cu caracter personal, este pe propria răspundere. Prin urmare, vă recomandăm să revizuiți politica de confidențialitate (și orice alte condiții) ale acestui site înainte de a-l utiliza pentru prima dată.

7. Valabilitate și actualizări

Revizuim și examinăm în mod regulat confidențialitatea și procesele noastre de confidențialitate și le actualizăm periodic.

8. Contact

Dacă aveți întrebări cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră personale sau această politică de confidențialitate, ne puteți contacta la gdpr@mesterulcasei.ro.

Mesterul Casei